در این جلسه به نکاتی برای راه اندازی دستگاه های ورودی و خروجی صوتی ( اسپیکرفون ) برای ارسال و دریافت هر چه بهتر صدا می پردازیم :

تجهیزات کنفرانس جمعی ( ارتباطات دو طرفه ویدئویی و صوتی ) فارغ از برند مورد استفاده از کلیات یکسانی بهره می برند. ولیکن امکانات آنها بسته به نیاز کاربران متفاوت است که ما در این مقاله به بررسی یکی از دستگاه صوتی کمپانی قدرتمند یالینک به همراه میکر.فن های جانبی آن می پردازیم.

به صورت کلی سیستم های پخش و دریافت صدا از یک سیستم مرکزی که در مرکز میز کنفرانس نصب می شود استفاده می کنند و گاهی به دلیل بزرگ بودن سالن و میز کنفرانس می بایست از گسترش دهنده های دریافت صدا نیز استفاده شود. بطور مثال : اسپیکر فون CP960 یک سیستم مرکزی به همراه یک صفحه ۶ اینچی لمسی است که امکاناتی زیادی را در اختیار کاربران می گذارد که کامل تر در بخشی جداگانه آن را بررسی خواهیم کرد، همچنین میکروفن بی سیم گسترش شعاع دریافتی صدا مدل CPW90 و مدل باسیم CPE90 به یاری شما می آیند تا کنفرانسی با بالاترین بازدهی برگزار نمایید.

اسپیکرفون Yealink CP960

کنفرانس فون یالینک مدل CP960 قادر است صدای حاضرین در جلسه تا شعاع ۶ متری با استفاده از میکروفن های ۳۶۰ درجه پوشش دهد.باید توجه داشته باشید دستگاه های دریافت کننده صدا ( میکروفن ها )  به گونه جایگذاری شوند که به دور از نویز های اضافه  نظیر باید های سیستم تهویه هوا و…  باشند تا عملکرد ایده آل را ارائه دهند. یاد اوری می گردد که سیستم های مرکزی نظیر کنفرانس فون اسپیکرفون CP960 باید در مرکز میز و بین شرکت کنندگان قرار بگیرد، به گونه ای که کلیه شرکت کنندگان در شعاع ۶ متری آن قرار گرفته باشند . همچنین اگر میز کنفرانس شما به قدر بزرگ است که که سیستم مرکزی قادر به پوشش صدا  نیست می توانید از میکروفن های کمکی با سیم و بی سیم Yealink نیز استفاده کنید.اگر قصد استفاده از میکروفن گسترش دهنده دریافت صدا دارید باید توجه کنید که میکروفن ها در فاصله مناسب قرار گیرند تا صدا داخل سالن اکو نشود.

تجهیزات دریافت و پخش صدا یالینک Yealink

میکروفن بی سیم مدل CPW90

در اتاق و سالن های کنفرانسی که شعاع دریافت صدا بالاتر از ۶ متر می باشد شما می توانید از دو میکروفون بی سیم گسترش شعاع دریافت صدا و اتصال آن به کنفرانس فون مرکزی CP960 استفاده کنید. این کار باعث میشود که شعاع دریافت صدا شما به دو برابر افزایش پیدا کند. هر کدام از میکروفن های بیسیم Yealink CPW90 قادر است صدای افراد شرکت کننده را بصورت ۳۶۰ درجه تا شعاع ۳ متر دریافت نماید. همچنین شما میتوانید هر کدام از میکروفن ها میتوان تا فاصله ۲۰ متر از کنفرانس فون مرکزی دور شود.

طریقه نصب میکروفن های بی سیم یالینک به به اسپیکرفون مرکزی Yealink CP960

میکروفن با سیم مدل CPE90

در اتاق جلساتی که شعاع دریافت صدا بالاتر از ۶ متر می باشد شما می توانید از دو میکروفون باسیم گسترش شعاع دریافت صدا و اتصال آن از طریق پورت میکروفن به کنفرانس فون مرکزی CP960 استفاده کنید. این کار باعث می شود که شعاع دریافت صدا شما به دو برابر افزایش پیدا کند. اگر از میکروغن های جابی با سیم استفاده می کنید اسپیکر فون CP960 از دو درگاه MIC برای اتصال میکروفن های جانبی پشتیبانی می کند. هر کدام از میکروفن های با سیم Yealink CPW90 قادر است صدای افراد شرکت کننده را بصورت ۳۶۰ درجه تا شعاع ۳ متر دریافت نماید.

طریقه نصب میکروفن های باسیم یالینک به کنفرانس فون مرکزی