نکات کلیدی طراحی و پیاده سازی سالن ویدئو کنفرانس

در این دوره آموزشی تمامی نکات کلیدی و موارد مورد نیاز برای راه اندازی اتاق کنفرانس با در نظر گرفتن تمامی اصول فنی و حرفه ای به صورت مختصر در چهار جلسه گردآوری شده تا به شما برای برگزار کردن کنفرانس ها و به خصوص کنفرانس های ویدئویی یاری رساند . با رعایت این اصول ساده به راحتی اتاق کنفرانسی حرفه ای و بدون عیب و نقص برپا کنید.
با رشد روز افزون تکنولوژی و افزایش تولید دستگاه هایی با فناوری های جدید اتاق های کنفرانس هم نیازمند به بروزرسانی و سازگاری با این تکنولوژی و دستگاه ها هستند که هدف ما در این دوره بیان نکات و الزامات برای برقراری ارتباط بین اتاق کنفرانس و تکنولوژی های به روز است که این امر باعث افزایش بازده جلساتتان خواهد شد .
همانطور که می دانید داشتن اتاق کنفرانس سازگار با فناوری های روز دنیا باعث رشد بازدهی جلسات و افزایش بهروری پرسنل و کاهش چشمگیر هزینه ها خواهد شد.

نیازمندی های اتاق کنفرانس

برای استفاده بهینه از دستگاه ویدیو کنفرانس  طراحی ، پیاده سازی و رعایت برخی اصول پایه در مورد اتاق کنفرانس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که ما این نکات را به ۳ قسمت شرایط محیطی ، رنگ ها و نور ها در اتاق کنفرانس تقسیم کرده ایم تا با رعایت این موارد به اتاق کنفرانسی ایده آل برای سازمان خود دست پیدا کنید :

شرایط محیطی لازم برای ویدئو کنفرانس

شرایط محیطی لازم سالن ویدئو کنفرانس

  • کنترل دما و رطوبت داخل سالن کنفرانس از مهمترین اصول در طراحی اتاق کنفرانس است که رعایت آن برای داشتن اتاق کنفرانسی حرفه ای کمک می کند :
    – برای رعایت این موضوع باید دمای اتاق بین ۱۵ تا ۲۵ درجه و رطوبت بین ۶۰ تا ۸۰ درصد باشد که مستلزم استفاده از دستگاههای سرمایش گرمایشی مناسب می باشد
  • عامل دیگری که بر روی شرایط اتاق تاثیر زیادی دارد ، نویز و صداهای اضافه است :
    – نویز موجود در اتاق کنفراس حداکثر می تواند تا ۴۰ db ( دسی بل ) باشد و سرو صداهای اضافی مانند صدای تهویه داخل اتاق کنفرانس می تواند تا حدودی عملکرد سیستم کنفرانس را مختل نماید
    – توصیه می شود سقف ها و دیوار ها به پنل های اکوستیک مجهز شود
    – از پنجره های دوجداره استفاده شود تا ارتعاشات داخلی و سروصدای بیرون موجب اختلال در جلسه نشود

رنگ ها در سالن ویدئو کنفرانس مناسب

  • برای داشتن اتاق کنفرانسی بهینه و برقراری کنفرانسی با کیفیت باید به رنگ ها بسیار اهمیت دهید
    – استفاده از رنگ سفید یا سیاه برای میز و صندلی ممکن از از کیفیت تصاویری که ارسال می کنید بکاهد ، پس حتالمکان از رنگ های خنثی استفاده کنید
  • رنگ دیوار اتاق کنفرانس هم می تواند بر روی تصاویر ارسالی تاثیر نامطلوبی داشته باشد
    – پیشنهاد ما برای اتاق کنفرانس شما استفاده از رنگ های یکنواخت و خنثی مثل بژ یا خاکستری است
    – سعی شود اتاقی برای اتاق کنفرانس انتخاب شود که دارای دیوارهایی با طرح های راه راه و …. نباشد  زیرا سبب ایجاد اختلال در ارسال تصاویر می شود

نور مناسب برای سالن ویدئو کنفرانس

  • استفاده از نور طبیعی در روز بهترین تصویر را برای شما به ارمغان می آورد
  • برای ایجاد نور مناسب در شب و تاریکی استفاده ازنور مصنوعی با منبع سرد توصیه می شود
    – نور های گرم مثل تنگستن گزینه مناسبی نخواهد بود
  • شدت نور توصیه شده برای نمایش صورت کاربر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ lux است
  • حداکثر شدت نور لامپ های اطراف دوربین هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور ۸۰ lux باشد تا بر روی تصاویر ارسالی تاثیر منفی نگذارد و تصاویر ارسالی تاریک نباشد .
  • برای استفاده از نور مصنوعی به جای نور طبیعی از پرده های ضخیم و ترجیها از رنگ سبز برای جلوگیری نفوذ نور استفاده کنید